Masaj terapeutic
Masajul este un termen general pentru actiunea de presare, frecare si manipulare a pielii, muschilor, tendoanelor si ligamentelor. Terapeutii in masaj folosesc, de obicei, mainile si degetele pentru masaj, dar pot utilizat si antebratele, coatele si chiar picioarele.

Tehnicile de masaj terapeutic variaza de la tehnici usoare, la cele care presupun presiuni profunde.

Masajul ofera abordarea non-invaziva si umanista bazata pe capacitatea naturala a organismului de a vindeca.

Iata care sunt beneficiile masajului regulat:

• intensifica circulatia, iar organismul furnizeaza mai mult oxigen si substante nutritive in tesuturi si organele vitale
  • stimuleaza fluxul limfatic, sistemul natural de aparare al organismului, impotriva invadatorilor toxici.
  • intensificarea circulatiei sanguine la nivelul sistemului circulator si a celui limfatic
  • relaxeaza muschii raniti si suprasolicitati
  • reduce spasmele si crampele
  • creste flexibilitatea articulatiilor
  • scurteaza perioada de recuperare, ajuta la pregatirea pentru antrenamente intense si elimina durerile ulterioare ale sportivilor
  • elibereaza endorfine (analgezice naturale ale corpului)
  • reduce aderentele post-chirurgicale si edemul si poate fi utilizat pentru diminuarea si realinierea tesutului cicatricial dupa ce vindecarea a avut loc
  • imbunatateste flexibilitatea si scade disconfortul in cazul pacientilor care sufera de dureri minore de spate
  • calmeaza durerile persoanelor care sufera de migrene si scade probabilitatea necesitatii medicamentelor
  • implica exercitii fizice si de stretching pentru muschii atrofiati
  • scurteaza travaliul femeilor insarcinate, amelioreaza depresia si anxietatea si grabeste recuperarea.

Contraindicaţii definitive:

• afecţiuni maligne sau cu potenţial de malignizare prin masaj;
  • afecţiuni cutanate (bolile de piele) : parazitare, infecţioase, inflamatorii, eczematoase, eruptive de diverse cauze, plăgi posttraumatice, fragilitate capilară;
  • afecţiuni acute febrile;
  • afecţiuni inflamatorii osoase şi osteoarticulare;
  • tuberculoză cu diferite localizări;
  • tromboflebite şi flebotromboze;
  • afecţiuni cardiocirculatorii acute : angină pectorală, infarct miocardic, tulburări de ritm, insuficienţă cardiacă, embolii cu diferite localizări, hipertensiune arterială netratată;
  • afecţiuni pulmomare acute;
  • afecţiuni acute ale tubului digestiv;
  • manifestări hemoragipare;
  • bolile psihice majore (în special psihoze).

Indicatiile masajului:

• Afecţiuni ale aparatului locomotor – reumatismale, neurologice, posttraumatice, psihogene – afecţiuni articulare, miozite, miofasciite, miogeloze, celulite, nevrite şi polinevrite, retracţii musculo-tendinoase, contracturi musculare, hipotrofii şi atrofii musculare de diferite cauze.
  • Afecţiuni ale aparatului cardiovascular – staze venoase şi limfatice, cu edeme circulatorii periferice.
  • Afecţiuni ginecologice – inflamaţii cronice, ptoze uterine, aderenţe etc.
  • Afecţiuni psihogene – forme de nevroză astenică, spasmofilii, distonii neurovegetative.
  • Afecţiuni dismetabolice – obezitate, diabet, gută.
  • Pediatrie – anemii, rahitism, sindroame hipoanabolice.
  • Geriatrie – tratament de întreţinere şi stimulare a musculaturii scheletice şi a metabolismului diminuat, după explorări paraclinice.
  • Optimizarea formei sportive.
  • Sedentarism.
  • Profilaxie secundară.
  • Îmbunătăţirea consistenţei, elasticităţii şi mobilităţii pielii
  • Creşterea supleţii şi ameliorarea circulaţiei sângelui la nivelul ţesutului subcutanat şi conjunctiv