Kinesio Taping
Kinesio ® Tapingul este o tehnica bazata pe procesul natural de vindecare/refacere al organismului.Kinesio Taping este aplicata pe muschi pentru a reduce durerea si inflamatiile, pentru a relaxa muschii suprasolicitati, si pentru a sustine muschii in miscare.  Aceste benzi isi exprima eficacitatea prin activarea sistemelor circulatorii si neurologice.

Folosind o banda elastica, s-a descoperit că muşchii şi alte ţesuturi, ar putea fi “ajutate din exterior”,  Kinesio Taping creind astfel o nouă abordare in tratarea nervilor, muşchilor şi organelor.

In primii 10 ani, ortopezii, acupuncturisti şi a alti medici au fost principalii utilizatori de Kinesio Taping. Imediat după aceea, Kinesio Taping a fost folosit de lotul olimpic de volei al Japoniei şi metoda s-a extins rapid si la alti sportive de performanta. Astăzi, Kinesio Taping este acceptată de către medici şi sportivi din Japonia, Statele Unite ale Americii, Europa, America de Sud şi în alte ţări asiatice. Kinesio Tape poate fi utilizat în asociere cu alte tratament cum ar fi : crioterapia, hidroterapia, masajul sau electrostimularea. În prezent, Kinesio Taping este folosit în spitale, clinici, licee şi chiar şi de către echipele de sport profesionist.

Metode de aplicare Kinesio ® Taping
Există două moduri de a aplica Kinesio Tape: unstretched sau stretched:
UNSTRETCHED: În acest caz, intindem pielea din zona afectată, înainte de aplicarea benzii. Aceasta se face prin întinderea muşchilor şi articulaţiilor din zona afectată. Cand pielea este ridicată prin aceasta tehnica, fluxul sangvin si limfatic subcutanat este crescut.

STRETCHED : Pe de altă parte, în cazul în care sunt afectate articulaţiile sau ligamentele, banda ar trebui să se întinda înainte de aplicarea la nivelul pielii. Articulatiile sau ligamentele afectate sunt incapabile sa functioneze normal si se bazeaza pe banda intinsa pentru corectia acestora. Kinesio ® Taping se bazează pe o filosofie diferită, care are scopul de a oferi libertate in mişcare, astfel permitandu-i sistemului muscular de a se vindeca bio-mecanic.

Kinesio ® Taping calmeaza durerea şi facilitează drenajul limfatic prin ridicarea pielii la nivel microscopic. Porţiunea pe care este aplicata banda creaza “umflaturi” la nivelul pielii, prin urmare, creşte spatiul interstiţial. Rezultatul este că presiunea şi iritaţia sunt eliminate de receptorii senzoriali, astfel atenuandu-se durerea. Trebuie să se lucreze cu prudenţă pentru a preveni forfecarile laterale în special la vârstnici sau persoanele care au o boală sistemică sau şi/sau a ţesutul afectat. În plus, in cazul stimularii nociceptorilor pielii poate creşte durerea sau sa apara “mâncărime”.

Efecte fiziologice:
Muşchii, in mod constant se extind si se contracta într-un interval normal. Insa, atunci când muşchii se supra-extind sau supra-contracta, ca si atunci când se ridica o greutate excesivă, muschiul nu se poate recupera şi se inflameaza. În cazul în care un muşchi este inflamat, umflat sau rigid din cauza oboselii, spaţiul dintre piele şi muşchi este comprimat, si asta duce la constrictia fluxului de lichid limfatic, iar ceasta duce la aparitia durerii datorita compresiunii receptorilor de la nivelul dermei. Acest tip de durere este cunoscuta sub numele de mialgie sau durere musculara.

sursa: www.kinesiotaping.com